PaanZEE denkt anders over parkeren.

Geen ‘bestemming bereikt’, maar de start van iets moois.

Zien we je daar?

FAQ:

  • Wat zijn de openingstijden van de parkeerplaats?

    De parkeerplaats is 24/7 geopend. Voor de actuele parkeertarieven kijk je bij Tarieven.

  • Waarom kan ik geen Dogs & Bosses abonnement meer aanschaffen?

    Omdat wij met andere abonnementsvormen gaan werken, is het op dit moment niet meer mogelijk een nieuw Dogs & Bosses abonnement aan te schaffen. Lopende Dogs & Bosses abonnementen kunnen gewoon tot de einddatum van het abonnement gebruikt worden. 

  • Waarom lopen alle abonnementen af op 31 maart 2025?

    Omdat wij  met andere abonnementsvormen gaan werken en we de ingangsdatum voor alle abonnementen  willen laten ingaan op 1 april 2025, lopen alle huidige abonnementen af op 31 maart 2025. Dit betekent dat de abonnementsprijs lager wordt naarmate we dichter bij 31 maart 2025 komen. Dit wordt automatisch berekend als je een nieuw abonnement afsluit. 

  • Kan ik langer dan één dag parkeren?

    Ja, dat kan! Het tarief dat je bij het inrijden betaalt (inrijtarief) geeft je recht om tot de volgende dag 10.00 uur te parkeren. Blijf je langer staan? Dan betaal je voor elke extra dag (of extra dagen) het “Extra dag tarief” bij de uitgang.

  • Waarom is de Blue Line verdwenen?

    De Blue Line is verdwenen omdat we een andere tariefstructuur hanteren en om daardoor congestie bij de uitgang te voorkomen. Wij wachten op toestemming van de Provincie Noord-Holland om de infrastructuur aan te passen om o.a. achteraf betalen mogelijk te maken. In die aanvraag hebben wij ook een Blue Line en meerdere in- en uitgangen ontworpen. Als de toestemming verkregen wordt en vervolgens de vergunning wordt goedgekeurd, komt de Blue Line weer terug. Voor een uitgebreide uitleg kun je ook het filmpje op onze website bekijken: Back to nature | PaanZEE - Parkeren Castricum Strand

  • Ik heb een abonnement, maar ik kan niet inrijden. Wat nu?

    Misschien is je kentekenplaat erg vies of beschadigd. Als dit zo is kan het kenteken-registratiesysteem je kenteken niet lezen. 

    Het kan ook zijn dat je abonnement verlopen is. Na de einddatum van je abonnement kun je niet meer verlengen. Wel kun je hier een nieuw abonnement bestellen.

    Let op: je kunt niet inrijden met een auto waarvan het kenteken niet geregistreerd is. Je zult het op dat moment geldende toegangstarief moeten betalen. Lees de gebruikersvoorwaarden zodat je duidelijk geïnformeerd bent.

  • Ik heb een abonnement, door welke lane mag ik inrijden?

    Met een abonnement kan je door alle 2 de lanes inrijden bij PaanZEE. Je mag dus kiezen!

  • Ik wil mijn kenteken wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Via je Mijn PaanZEE account kun je je kenteken aanpassen.

    Aan de 1e en 2e kenteken wijziging zijn €5,00 aan transactiekosten verbonden. Aan de 3e en 4e kenteken wijziging zijn € 9,00 aan transactiekosten verbonden.

  • Ik heb een abonnement maar ik ga verhuizen. Wat nu?

    Via je 'Mijn PaanZEE' account kun je dit makkelijk en snel online regelen.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Voor jou en onze veiligheid is PaanZEE pin/cards only.

  • Ik wil inrijden met een paardentrailer, welke inrij strook mag ik gebruiken?

    Paardentrailers zijn niet toegestaan op het parkeerterrein van PaanZEE. Paardeneigenaren kunnen via Bakkum Heerweg en Noorderstraat naar het strand.

  • Kan ik een parkeerabonnement kopen?

    Ja dat kan. Je kunt uitsluitend online een parkeerabonnement kopen via de knop "Producten". Door het aanmaken van een persoonlijk PaanZEE account kun je gemakkelijk een abonnement kopen en wijzigen.

  • Hoe houden jullie het terrein netjes?

    Wij doen ons best om het terrein vrij van zwerfafval te houden. Dagelijks vullen wij helaas meerdere vuilniszakken met zwerfafval. Help ons door je afval in prullenbakken te gooien en voorkom dat het in de duinen of in zee belandt. #stopmetplastic

  • Wat is het telefoonnummer van PaanZEE?

  • Mogen honden en paarden het strand op?

    Honden zijn op de volgende momenten toegestaan op het strand:
    Van 1 oktober t/m 30 april: de hele dag.
    Van 1 mei t/m 30 september: alleen vóór 10.00 uur en na 19.00 uur.

    Dit geldt ook als de hond is aangelijnd en ook als het geen strandweer is. Je bent verplicht om uitwerpselen van je hond op te ruimen. Hiervoor hebben we speciale Pick Up The Shit Stations neergezet!

    Paarden zijn niet toegestaan op het parkeerterrein bij PaanZEE, op het strandplateau en op de strandafgang.

  • Kan ik kort parkeren, op basis van de werkelijke parkeertijd?

  • Kan ik een plaats reserveren?

    Door een verbetering van het systeem is de Blue Line opgeofferd. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk om een Blue Line Voucher aan te schaffen en is het dus niet mogelijk om een plaats vooraf te reserveren.

  • Mijn auto is beschadigd, wie is verantwoordelijk?

    Dit vinden we heel vervelend. Je bent zelf aansprakelijk voor je auto, PaanZEE is niet aansprakelijk voor enige schade. Zie ook artikel 7 van de Algemene Voorwaarden. Het is wel verstandig een melding te maken via parkeer@PaanZEE.nl voor het geval zich getuigen hebben gemeld.

  • Hoe neem ik contact op met de beheerder?

  • Wie/wat is PaanZEE?

    PaanZEE bv is meer dan parkeren. Online geregeld = offline genieten.
  • Zijn er toiletten op het parkeerterrein?

    Nee, op het parkeerterrein is geen toiletvoorziening. Bij de strandpaviljoens zijn natuurlijk wel toiletten.
  • Is het mogelijk om via het parkeerterrein direct de duinen in te wandelen of naar de stille strandafgang te lopen?

    Nee, het is niet mogelijk om vanaf het parkeerterrein direct het duingebied in te gaan. Het gehele duingebied is beschermd gebied en dus verboden te betreden. Je kunt teruglopen naar de Van Oldenborghweg om daar het duin in te gaan, Hier vind je ook de betaalautomaat van PWN voor de verplichte duinkaart. Je kunt je duinkaart ook online kopen via https://www.pwn.nl/natuur/duinkaart .

  • Mag ik op de parkeerplaats overnachten?

    Echt? Nee, je mag niet op de parkeerplaats overnachten. Ook niet in een camper of tent.
  • Wat kost parkeren bij Castricum aan Zee?

    De tarieven vind je op deze site onder P-Tarieven. We werken met een vast bedrag waarvoor je de gehele dag mag parkeren.

  • Mag ik met mijn caravan parkeren?

    Nee, caravans zijn niet toegestaan op de parkeerplaats. Zoek een mooie plek op camping Bakkum en kom wandelend of op de fiets naar het strand.
  • Waar kan ik mijn paardentrailer parkeren?

    Paardentrailers zijn niet toegestaan op het parkeerterrein van PaanZEE. Paardeneigenaren kunnen via Bakkum Heereweg en Noorderstraat naar het strand.

  • Hoe werkt een Blue Line Voucher?

    Door een verbetering van het systeem is de Blue Line opgeofferd. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk om een Blue Line Voucher aan te schaffen.

  • Wat zijn Blue Line vouchers?

    Door een verbetering van het systeem is de Blue Line opgeofferd. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk om een Blue Line Voucher aan te schaffen.

  • Wanneer kan ik een 100% emissieloos abonnement kopen?

    Dat kan als je in een 100% emissieloze auto rijdt. Goed gedrag wordt beloond, daarom betaal je voor dit abonnement minder dan voor het reguliere jaarabonnement. Twijfel je of je auto 100% emissieloos is? Dit merk je vanzelf tijdens de RDW-check in het bestelproces. Is je auto niet emissieloos, dan word je automatisch doorgeleid naar het reguliere abonnement. 

    Let op: Dit abonnement is gekoppeld aan 1 kenteken. Je kenteken wordt herkend bij het inrijden zodat de slagbomen automatisch voor je opengaan. Fast & Easy!

  • Klopt het dat ik naast een abonnement ook andere parkeerproducten kan bestellen?

    Klopt! We willen parkeren zo leuk en makkelijk mogelijk maken. Als je in een 100% emissieloze auto rijdt, is er ook een abonnement voor je. Kijk hier naar de mogelijkheden.

  • Is er WiFi op het parkeerterrein?

    Ja, er is gratis WiFi op een groot deel van het parkeerterrein.

  • Wanneer en hoe kan ik mijn parkeerabonnement verlengen?

    7 dagen én 3 dagen voordat je abonnement afloopt ontvang je van ons een (herinnerings)mail zodat je tijdig je abonnement kunt verlengen. Tevens sturen we je ook een sms notificatie om je op de hoogte te brengen van het aflopen van je abonnement. Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verlengen van je abonnement.

    De verlenging gaat de dag na de einddatum van je huidige jaarabonnement direct in. Is je abonnement afgelopen en heb je niet verlengd? Geen probleem, dan koop je een nieuw abonnement via Producten. Let op: zodra je abonnement verlopen is kun je niet meer inrijden bij PaanZEE.

  • Wat kost het elektrisch opladen van mijn auto op het parkeerterrein?

    Let op, laden is niet langer gratis. Check de Shell Recharge app voor de huidige prijzen (enkel voor elektrische auto's).

  • Zijn er oplaadpunten voor elektrische auto's?

    Jazeker. Direct na het inrijden zie je de plekken die alleen bestemd zijn voor elektrische/hybride auto's en waar oplaadpunten beschikbaar zijn. (let op: enkel voor elektrische auto's)

    Zeker weten dat je kunt laden? Zoek PaanZEE op de kaart van https://my.newmotion.com en zie of er een laadpunt vrij is. 

    Verder kun je in de Shell Recharge app kijken hoeveel het laden kost. 

    Ben je opgeladen? Gun iemand anders een recharge en move your car!

    * Storing? Bel New Motion: 31-880109500

  • Is er iemand op het parkeerterrein die mij een plaats toewijst?

    Nee, je mag zelf een mooi plekje uitkiezen, als het maar binnen de aangegeven vakken is.

  • Kan ik mijn abonnement aan iemand anders geven?

    Nee, een jaarabonnement is kenteken gebonden en kan niet doorgegeven worden aan derden.

  • Wat zijn vaste tarieven?

    Tussen 1 november en 30 april hanteren wij vaste tarieven per dag(deel). Deze tarieven zijn niet gekoppeld aan de weersvoorspelling.

  • Wat zijn dynamische tarieven?

    Tussen 1 mei en 31 oktober gelden dynamische tarieven. Deze tarieven zijn gekoppeld aan de weersvoorspelling voor die dag. In onze Algemene Voorwaarden kun je lezen hoe deze tarieven tot stand komen.

  • Waarom staan er twee slagbomen op het midden van het parkeerterrein, aan het einde van de eerste twee parkeerrijen?

    Omdat de meeste auto’s via deze twee rijen inrijden op het parkeerterrein om een parkeerplek te zoeken, worden auto’s in tegenstelde richting op deze manier tegengehouden. Je kunt via deze eerste twee rijen dus alleen het parkeerterrein betreden, de boom aan het eind van de rijen opent automatisch wanneer je er op af rijdt. Via deze twee rijen kun je niet meer richting de uitgang rijden.

  • Ik heb betaald. Mag ik nu op dezelfde dag uitrijden en opnieuw inrijden?

    Nee sorry. Je betaalt voor eenmalige toegang van het parkeerterrein. Je mag vervolgens de hele dag geparkeerd staan. Verlaat je het parkeerterrein en wil je later op de dag nogmaals parkeren, dan moet je opnieuw betalen. Just stay all day!
  • Ik wil een dagje naar het strand in Castricum aan Zee. Waar kan ik parkeren?

    PaanZEE biedt bezoekers van Castricum aan Zee een groot parkeerterrein, pal aan het strand.

    Adres:
    Zeeweg 8
    1901 NZ Castricum

    tel. 088 4800 200

  • Mag ik met de motor parkeren op de parkeerplaats?

    Nee, je mag niet met de motor op de parkeerplaats. Waar dan wel? Je kunt je motor bij de beneden scooter stalling (gratis) parkeren.

  • Waarom kan ik niet meerdere kentekens registreren op 1 abonnement?

    In het huidige parkeersysteem kun je per abonnement 1 kenteken koppelen. Je kunt uiteraard wel meerdere abonnementen aanschaffen als je met meerdere kentekens wilt kunnen inrijden.

CONTACT: